Tuesday, August 18, 2015

WHY DID I STARTED THIS BLOG?

Since I started college, teachers always advised me to create a blog - a space that would force me to write and it would allow me to create a portfolio. Like big procrastinator that I am, I waited four years until I decided that now was the right time. After sixteen years of study and work with deadlines, I wanna force myself to write every day. This blog is bilingual because it'll  allow me achieve a bigger ratio of readers, but also because I want to practice my English to avoid losing vocabulary (and other grammatical aspects). "The Project" will allow me to reconcile two dimensions that captivate me: writing and design.
The main goal and biggest challenge is to write 365 days, something that will require me extraordinary rigor and creativity - to create interesting posts daily. Furthermore, I want to explore different platforms during this first year: I want to do different things and I want to simultaneously surprise you. You who devote your precious time to read what this 'fool' has to say.

Desde que entrei na faculdade sempre me aconselharam a criação de um blog – um espaço que me obrigasse a escrever e que me iria permitir [de alguma forma] criar um portefólio. Eu como grande procrastinador que sou, deixei o tempo passar (4 anos, para ser preciso) até que me decidi que agora seria a altura certa. Após dezasseis anos de estudo e trabalhos com prazos estipulados, quero obrigar-me a escrever diariamente. Essa é uma das grandes razões pelas quais o blog é bilingue, porque desta forma poderá permitir-me alcançar uma maior mancha de leitores, mas também porque quero exercitar o meu inglês de uma forma contínua para não perder vocabulário (e outros aspetos gramaticais). O “The Project” vai permitir-me conciliar duas dimensões que me cativam: a escrita e o design. 
O objetivo e desafio é escrever durante 365 dias, algo que me vai exigir um extraordinário rigor e criatividade - para criar posts interessantes diariamente. Para além disso, quero explorar diferentes plataformas durante este primeiro ano, quero fazer coisas diferentes e quero ao mesmo tempo surpreender-vos. Vocês que dedicam o vosso precioso tempo a ler o que este 'palerma' tem para dizer.

Photo by: Unsplash

No comments:

Post a Comment